Facebook Marketing Tips & Strategieën

[LIVE] 12 Tips voor een Succesvolle Facebook Marketing Strategie
Direct Toegang >>

Facebook Marketing

Hoe je meer boeken verkoopt via Facebook met Seph Fontane Pennock

Welke auteur gebruikt er nu Facebook Ads om zijn boek te promoten? Om heel eerlijk te zijn, in Nederland ken ik er maar twee en Seph is er hier één van. Lees direct deze super waardevolle Facebook Marketing Casestudy!

Facebook Marketing Interview met Wilco de Kreij (ConnectAudience)

Soms maken wij het onszelf ook gewoon te lastig… Met een aantal handige Facebook Marketing tools kun je veel meer resultaat behalen dan wanneer je alles zelf moet doen. Wilco heeft inmiddels al 4 Facebook tools gecreëerd en vertelde hierover in dit interview.

CASESTUDY: 300% ROI met Facebook Video Ads

Facebook Video Advertenties zijn hot! Je kunt al adverteren voor nog geen eurocent per kijker van je video. Stel je eens voor hoe effectief dit kan zijn. In deze Facebook Marketing Casestudy verteld de founder van Monq meer over hoe zij een ROI van ruim 300% behaalde.

Facebook Advertentiecampagne Optimaliseren

Dan heb je die Facebook advertentie aangemaakt maar hoe zorg je er nu voor dat je hier het maximale resultaat mee gaat behalen? Dat doe je door je advertenties te gaan optimaliseren. Lees hier hoe je dit doet.

11 Facebook Retargeting Strategieën

Retargeting op Facebook, hoe doe je dit? Welke strategieën werken nu het beste en wat moet je absoluut niet doen? Je lees het in dit artikel met Facebook Retargeting strategieën!

Facebook relevantiescore verbeteren en optimaliseren

Hoe baseert Facebook de relevantiescore van jouw advertentie en wat kun je eraan doen om deze te verbeteren? Hoe relevanter de advertentie hoe beter de advertentie presteert. Een zeer krachtig onderdeel van je marketingstrategie.

Facebook Conversiepixel – Conversies meten via Facebook

Hoe kun je weten of een Facebook advertentie succesvol is? Juist met de conversiepixel. Doordeze pixel te gebruiken kun je de resultaten vanuit je advertentie meetbaar maken. Lees hier precies hoe je dit doet.

Lessons Learned after spending $1 million on Facebook Ads

Voordat je echt een ‘marketingexpert’ bent moet je behoorlijk wat uurtjes en geld investeren in Facebook, dat snappen we allemaal wel. Hoe waardevol zou het zijn als je de technieken en strategieën van iemand krijgt die al meer dan 1 miljoen dollar hieraan heeft besteed?

Facebook advertentieaccount – Help!?

Je advertentieaccount is je heilig, hier worden de echte resultaten behaald. Ik kan me goed voorstellen dat je hier zo nu en dan vragen over hebt.

Facebook Organische Bereik daalt – Hoe krijg je een groter bereik op Facebook?

Het organische bereik op Facebook wordt steeds minder en minder. Wat kun je hiertegen doen en hoe zorg je ervoor dat jij juist wel dat grote bereik blijft behouden en dat deze juist groeit inplaats van daalt.

31 Facebook Marketing Tips voor meer Bereik, Likes, Shares en Reacties op jouw Facebook Berichten

31 Facebook Marketing Tips, niet meer niet minder. Even een aantal snelle tips waarmee jij meer resultaat met jouw Facebookpagina zult gaan behalen.

Facebook Instant Artikelen – Je website klaar voor Instant Artikelen?

Instant Artikelen? Wat zijn dat? In één van de laatste updates heeft Facebook de instant artikelen uitgerold om sneller artikelen van jouw website in te kunnen laden. Wat je ermee kunt en hoe je dit toepast lees je in dit artikel.

Facebook Live Video – Hoe Facebook Live Video jouw business kan ondersteunen…

Wat zijn de voordelen van Facebook Live Video? Hoe kun je het voor jouw business inzetten? Leuk! Facebook heeft een nieuwe update, de live video maar hoe kun jij dit nu het beste inzetten voor jouw bedrijf?

Facebook Edgerank – Alles over het bereik van een bericht op Facebook

Iedere keer dat je een bericht op Facebook plaatst dan zul je zien dat je maar 5-10% van al je pagina likes bereikt… Dit heeft alles te maken met de Edgerank. Hoe je deze kunt beïnvloeden lees je in dit artikel.

Facebook Advertentie Splittesten met de Facebook Power Editor

Testen, testen en nog eens testen… Dat is waar het om draait als het gaat om Facebook Adverteren. Hoe kun je de resultaten die je behaald verbeteren met behulp van de Power Editor? Je leest het in dit artikel.

Facebook Video Advertentie’s – 17 Tips om meer uit je videoadvertenties op Facebook te halen

Facebook Video Advertenties zijn big! Je kunt super snel, mega goede resultaten behalen. Met deze 17 tips zorg je ervoor dat je ook echt met succes deze videoadvertentie’s inzet en voorkom je dat je in de meest gemaakte fouten trapt.

Facebook Business Manager – Aan de slag!

Gebruik je Facebook voor meerdere bedrijven – van jezelf of van klanten – dan kan het handig zijn om een business manager account aan te maken. Ook wanneer je je Facebook marketing gaat uitbesteden is zo’n account erg handig. Lees er in dit artikel meer over!

Facebook Pagina Statistieken – Weet jij al precies welke berichten het beste hebben gewerkt?

Welk type berichten werken voor jou het beste? Op welke tijdstippen kun je het beste een bericht plaatsen? Hoeveel berichten moet je per dag plaatsen? Het is voor iedereen anders. Kijk jij al regelmatig in de Facebook Pagina Statistieken?

Facebook Power Editor – Een complete handleiding

Je kunt gebruik maken van de advertentie manager bij het aanmaken van Facebook advertenties maar ook kun je kiezen voor de Power Editor. Hiermee ben je net even iets vrijer en kun je iets meer geavanceerde instellingen gebruiken. In dit artikel lees je de voor- en nadelen maar ook hoe je de Power Editor exact kunt gebruiken.

Hoe bouw je een succesvolle Facebook Groep? – Een complete handleiding van het aanmaken tot het laten groeien van je Facebook Groep

Denk je erover om een Facebook groep op te starten? Lees je goed in met dit artikel boordevol handige tips en waardevolle strategieën om een Facebook groep te starten.

Facebook Vraag en Antwoord

Regelmatig behandel ik vragen in een online uitzending en dit heeft ervoor gezorgd dat ik een handig overzicht heb met de meest gestelde vragen. Misschien staat jouw vraag er ook al wel tussen, vul hem gerust aan!

Veelgestelde vragen over Facebook Facturatie

Aii, als je gaat adverteren ga je ook facturen krijgen van Facebook. Dat is vaak wat minder leuk maar het moet wel goed gebeuren. In dit een artikel met de meest gestelde vragen over de facturatie van je advertenties.

Facebook Advertentie Rapporten – De resultaten van je Facebook advertenties meten

Wanneer je geld gaat uitgeven aan advertenties dan wil je natuurlijk ook graag weten wat er voor terug is gekomen en het liefst niet al te moeilijk. Laat Facebook hier nu net een tool voor hebben :) Met de Facebook advertentie rapporten kun je gemakkelijk inzicht krijgen in de cijfertjes.

Retargeting op Facebook

Wat is retargeting? Hoe zet je het in? Hoe kun je de bezoekers van je website een advertentie op Facebook laten zien? Hoe zorg je ervoor dat je de conversie extreem verhoogt. Retargeting is één van de meest krachtige vormen van adverteren. In dit artikel lees je precies hoe dit werkt!

Waarom je Facebook advertentie wordt afgewezen je advertententieaccount wordt geblokkeerd of je Facebookpagina wordt verwijderd

Steeds vaker hoor ik van ondernemers dat hun advertentieaccount wordt geblokkeerd of vragen ze waarom een advertentie wordt afgewezen. Als je gebruik maakt van Facebook advertenties dan wil je natuurlijk niet dat je advertentieaccount wordt geblokkeerd, hier heb je je business omheen gebouwd. Lees hier wat de meest voorkomende redenen zijn waardoor je advertenties worden afgekeurd en je advertentieaccount kan worden geblokkeerd.

Alle Facebook Afbeeldingsformaten voor Facebook Ads op een rij

Vormgeving is belangrijk, zo ook voor je advertenties. Voor iedere plek op Facebook waar jij een advertentie wilt plaatsen is er een ander formaat voor een afbeelding. Ik heb alle afbeeldingsformaten voor je op een rij gezet.

Facebook Lead Ads – Leads genereren met Facebook Advertising

Je mailinglijst laten groeien via Facebook? Dat kan met Lead Ads! Lead ads zijn specifiek ontwikkeld om gegevens van een Facebookgebruiker te verzamelen zonder dat het ten koste gaat van de gebruikerservaring. Lees in dit artikel exact hoe je lead ads kunt inzetten en welke strategieën het beste voor je zullen werken.

Adverteren op Facebook met de Advertentie Manager – Een complete handleiding om te beginnen met adverteren op Facebook

Je wilt gaan adverteren op Facebook? Grote kans dat je verdwaald in alle opties van de advertentie manager. In dit artikel een handig overzicht van wat alle opties betekenen en praktisch hoe je ook al deze opties het beste kunt gebruiken.

Facebook Notificaties en Meldingen via e-mail voor advertenties managen

Misschien ken je het wel… Iedere ochtend een volle mailbox met enkel en alleen mailtjes van Facebook. Stel de e-mailmeldingen in die je wilt ontvangen en schakel de andere meldingen lekker uit. Dat scheelt!

Accountinstellingen en Betalingsvoorkeuren van je Facebook Advertentieaccount

Voordat je kunt adverteren zul je eerst even je advertentieaccount moeten instellen en inrichten. Je zult aan moeten geven op welke manier je voor de advertenties wilt betalen en of je een bedrijf bent. In dit artikel help ik je stap-voor-stap door dat proces heen.

Facebook lookalike audience aanmaken

Je hebt een aantal klanten, daar wil je er meer van. Nu kun je zelf enorm je best doen om te ontdekken wat dan je doelgroep is maar dit kun je ook aan Facebook overlaten.

Wij als mensen zijn erg beperkt om alle interesses, demografische gegevens etc. te analyseren van veel klanten maar Facebook doet dit volledig geautomatiseerd op 10.000den factoren. Dit zijn de look-a-like doelgroepen oftewel vergelijkbare doelgroepen.

Facebookpagina’s Samenvoegen

Misschien dacht je eens: laat ik meerdere pagina’s aanmaken… Maar bedacht je je later. Als deze pagina’s met elkaar te maken hebben dan kun je ze gewoon weer samenvoegen. Super handig!

Facebook Custom Audience Aanmaken

De aangepaste doelgroepen zijn erg krachtige doelgroepen. Zo kun je bijvoorbeeld de bezoekers van je website of de mensen op je mailinglijst een advertentie laten zien. In dit artikel laat ik stap-voor-stap zien hoe je dit doet.

Een Call to Action button op je Facebookpagina

Op iedere Facebookpagina kun je een ‘Call-to-action’ plaatsen. Dit kan in de vorm van een button. Als iemand dan jouw pagina bezoekt dan kan deze direct worden doorgestuurd naar jouw website of landingspagina.

Facebook Pagina URL Instellen of Aanpassen

Wil je een mooie pagina-url op Facebook? Ik dit artikel laat ik zien hoe je deze kunt aanvragen en eventueel ook nog kunt aanpassen.

Met een aangepaste pagina-url wordt jouw bedrijf simpelweg beter vindbaar op Facebook.

De naam van je Facebookpagina aanpassen

Is je bedrijf van naam veranderd of wil je gewoon een andere naam voor je Facebookpagina? Je kunt deze wijzigen! Sommige wat lastiger dan andere maar het is zeker mogelijk. In dit artikel neem ik je mee door alle mogelijkheden.

Je Persoonlijke Facebookprofiel omzetten naar een Zakelijke Facebookpagina

Sommige ondernemers hebben een zakelijk netwerk gebouwd op hun privé Facebook-account, nu mag dat volgens de regeltjes niet maar ook Facebook weet dat dit weleens gebeurd. Daarom hebben ze nu ook de functie om je persoonlijke profiel om te zetten naar een zakelijke pagina. Super handig! Hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen.

Facebook berichten inplannen op je pagina

Bij een goede marketingstrategie zul je met enige regelmaat berichten moeten plaatsen op je Facebookpagina, misschien wel iedere dag… Iedere dag een berichtje plaatsen, tja daar heb je niet zo veel zin in. Dat begrijp ik. Gelukkig kun je die berichten ook inplannen op je Facebookpagina en hoef je nog maar eens per week of eens in de twee weken deze berichten in te plannen. Dat scheelt weer!

Facebook Contests – Like en Win Acties

Like en win acties op Facebook zijn een effectieve manier om meer bereik te genereren maar toch doet 90% van de pagina-eigenaren dit verkeerd met als gevolg dat ze niet het maximale resultaat uit zo’n actie halen. In dit artikel ga ik in op de verschillende strategieën en hoe je deze het beste in kunt zetten.

Facebook Reacties op je Website – Stap voor Stap

Een helder en duidelijk stappenplan om Facebookreacties op je website te integreren.

Iedere keer dat iemand via Facebook een reactie achterlaat op je website wordt die pagina ook weer gedeeld op Facebook. Dit zorgt er voor dat je simpelweg veel meer bezoekers gaat krijgen naar je website met een paar klikken op de knop, wie wil dat nou niet ;)

Meer Likes op je Facebookpagina, 13 tips en strategieën

Je wilt meer likes op je Facebookpagina? Dat komt goed uit! In dit artikel heb ik 13 tips en strategieën voor je klaarstaan hoe jij meer likes op je Facebookpagina kunt krijgen. *Leestip*

Facebook Likes Kopen, wat zijn de directe en indirecte gevolgen?

Je bent van plan om Facebook likes te kopen? Misschien is dat niet zo’n goed idee! Lees daarom voordat je Facebook likes gaat kopen dit artikel zodat je helemaal op de hoogte bent van de directe en indirecte gevolgen hiervan.

41 Facebook Content Marketing Ideeën voor meer Engagement op je Facebookpagina

Een Facebookpagina hebben is natuurlijk nog geen marketingstrategie, je zult regelmatig waardevolle content moeten posten op Facebook. Ja maar… Wat dan? Soms heb je gewoon even geen inspiratie. In dit artikel deel ik 41 type Facebook content waarmee jij jouw Facebookpagina kunt vullen.

Facebook fanpage aanmaken

Je bent van plan om als bedrijf actief te worden op Facebook, het eerste dat je dan nodig hebt is een fanpage voor jouw bedrijf ofwel een bedrijfspagina. In dit artikel laat ik je precies zien hoe je die aanmaakt.

Facebook custom audience pixel op je website plaatsen?

Wanneer je je eigen websitebezoekers of de inschrijvers op je nieuwsbrief een advertentie wilt laten zien dan moet je een aangepaste doelgroep maken binnen Facebook waarin je je eigen data kunt importeren. Dat klinkt behoorlijk technisch of niet? In dit artikel laat ik je stap-voor-stap zien hoe je dit doet.

Facebook doelgroepen – Wie moet ik targeten?

Pfoe… De juiste doelgroep selecteren voor jouw advertentie… Facebook maakt het je enerzijds enorm makkelijk met al die opties maar dat maakt het stiekem ook weer heel lastig. Eigenlijk zijn er maar een paar mogelijkheden die er echt toe doel. In dit artikel leg ik je precies uit hoe jij de juiste doelgroep kunt bereiken via Facebook.

Een beheerder toevoegen aan je Facebookpagina

Wil je met meerdere personen aan jouw Facebookpagina werken zonder jouw wachtwoord aan iemand te moeten geven? Je kunt iemand gewoon toegang geven tot enkel jouw Facebookpagina. Lees hier hoe je dit doet.

Facebook Page Plugin – Facebook Like Box op je website plaatsen

Al jouw paginafans in een mooi en handig overzicht op je website? Maak gebruik van de Page Plugin zodat ook bezoekers op je website jouw pagina super makkelijk kunnen ‘liken’.

Pagina 1 van 512345