[LIVE] 12 Tips voor een Succesvolle Facebook Marketing Strategie
Direct Toegang >>

Page content

article content

Optimaliseer je campagnes met Automatische Regels op Facebook

Met automatische regels van Facebook optimaliseer je jouw Facebookcampagnes een stuk gemakkelijker maar wat zijn die automatische regels nu eigenlijk en hoe zet je deze in?

Adverteren op Facebook is een dagelijkse bezigheid. Vanaf het moment dat je geld uit gaat geven aan marketing wil je natuurlijk weten wat er met het geld gebeurd en nog belangrijker… Wat het oplevert.

Wat zijn automatische regels van Facebook?

Met de automatische regels van Facebook maakt Facebook het je nog net even een stukje makkelijker. Je hoeft namelijk niet langer iedere dag in te loggen in Facebook om je campagnes te controleren. Nu kun je Facebook het werk laten doen op basis van regels die je vooraf aanmaakt.

Facebook geeft je namelijk een melding (of maakt automatisch een aanpassing) op het moment dat de advertentiecampagne een regel overschrijd.

Zo kun je regels instellen die een advertentie uitschakelen wanneer deze minder goed gaat presteren of juist het budget aanpassen wanneer een advertentie beter loopt dan verwacht.

Hoe werken automatische regels?

Automatische regels maken het leven van jou als ondernemer - of marketeer - een stuk makkelijker maar toch is het belangrijk om zelf ook zo nu en dan een kijkje te nemen of alles goed draait. Je moet tenslotte ook wijzigingen maken wanneer campagnes minder goed presteren.

Om een regel aan te maken selecteer je de campagne waarvoor je een regel wilt aanmaken in de advertentiemanager.

Nadat je de campagne hebt geselecteerd kun je klikken op 'regel maken' en vervolgens kun je de regel aanmaken. In dit scherm kun je alle instellingen goed zetten.

Regel toepassen op:

Hier kun je instellen of je deze regel alleen wilt instellen voor één specifieke campagne of misschien wel voor alle advertentiecampagnes.

Actie:

Vervolgens kun je instellen welke actie Facebook moet uitvoeren op het moment dat een campagne aan deze regel voldoet. Hierbij kun je kiezen uit: Een melding versturen naar jou (e-mail) of een actie uitvoeren zoals een campagne uitschakelen, budget aanpassen of een handmatig bod aanpassen.

Voorwaarde:

Bij voorwaarde kun je de voorwaarde instellen wanneer Facebook deze actie zal moeten uitvoeren. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat Facebook de campagne moet stopzetten als de campagne meer dan 100 euro heeft uitgegeven of na 15 dagen of dat Facebook de budgetten van de campagne moet verhogen wanneer de kosten per conversie lager dan 1 euro liggen.

Frequentie:

Op het moment van schrijven is het alleen nog mogelijk om de regel iedere 30 minuten te laten uitvoeren. Mogelijk komen hier in de toekomst ook nog andere opties bij.

Melding:

Hier kun je instellen of je de melding alleen op Facebook wilt ontvangen of ook in de mailbox. Altijd handig om ook even een notificatie per mail te krijgen natuurlijk.

That's it!

Je geeft de regel nog even een naam en activeert hem en vervolgens ben je helemaal klaar om een tweede regel of campagne aan te maken. (Let wel even op, je kunt maximaal 100 regels aanmaken)

Een automatische regel op Facebook uitschakelen, bewerken of verwijderen?

Wil je een regel uit jouw advertentie account verwijderen omdat de regel niet meer voldoet aan jouw eisen of omdat de campagne is afgelopen? Dat is heel gemakkelijk! Je moet alleen even weten waar je moet zoeken.

In jouw advertentie account kun je in het menu namelijk naar 'Automatische Regels' navigeren, hier vind je vervolgens alle door jou aangemaakte regels. Ook kun je hier bekijken welke activiteiten Facebook voor jou heeft uitgevoerd.

Succes!
Youri

Comment Section

2 reacties op “Optimaliseer je campagnes met Automatische Regels op Facebook


Door OnePapertv op 20 april 2017

Handig om te weten, bedankt voor de uitleg :). Petra


Door Jan Caerels op 25 april 2017

Bedankt voor de uitleg Youri!
Jij hebt echt een aanleg voor kort en bondig een facebookconcept uitleggen.

Plaats een reactie


*