Wat is Plug & Pay en hoe werkt het als betaalpagina tool?
arrow_drop_up arrow_drop_down
10 februari 2020 

Wat is Plug & Pay en hoe werkt het als betaalpagina tool?

Verlang jij naar meer omzet en winst door conversie geoptimaliseerde checkouts? 

Voorkom dat je potentiële klanten afhaken wanneer ze op het punt staan om een bestelling te doen. 

Het is tijd om het rendement van het betaalproces te verbeteren. 

Zorg ervoor dat jouw website bezoekers betalende klanten worden!

Ik ga je uitleggen welk verschil Plug & Pay kan maken in jouw business en welk resultaat ik zelf haalde met deze software. 

Laten we beginnen, veel leesplezier!


Hi, ik ben Youri! 

Als online ondernemer in hart en nieren weet ik als geen hoe belangrijk het is om een goed bestelproces te hebben. 

Het is funest voor je business als je structureel klanten misloopt. 

Zonder klanten behaal je geen omzet. 

En dat is niet wat je wilt… 

Jij wilt natuurlijk ook goed geld verdienen om een comfortabel leven te leiden. 

Klopt toch? 

Wist je dat bij 99% van de online ondernemers allerlei obstakels heeft op hun website die hun bezoekers verhinderen om iets te kopen

Daardoor is de conversie van bezoeker naar koper te laag. 

En dat is zonde, want daarmee laat je onnodig belangrijke omzet liggen. 

Gelukkig kan je dit oplossen, ik ga je vertellen hoe. 

Laat je inspireren en doe je voordeel ermee! 

(Oh, en je kunt Plug & Pay gratis uitproberen via deze link >>)


Dit ga ik behandelen over Plug & Pay…  

#1 Wat is Plug & Pay? 

Plug & Pay is een software waarmee je je betaalpagina optimaliseert voor hogere conversies.

Je kan betaalpagina’s maken waarmee je minder klanten ‘verliest’, meer omzet maakt én jouw klantwaarde enorm kan verhogen. 

Je kan binnen no-time effectieve betaalpagina’s maken voor je producten.

Binnen 5 minuten is dit met één van de kant-en-klare betaalpagina templates mogelijk. 

Met allerlei psychologische verkooptechnieken kan jij jouw verkoopresultaten een boost geven.

Hier vertel ik je inhoudelijk later meer over in dit artikel. 

#2 Waarom is het belangrijk om je betaalpagina te optimaliseren? 

In feite is de betaalpagina je allerbelangrijkste pagina op je website.

Dat is hét moment van de waarheid. Daar wil je absoluut niet dat potentiële klanten afhaken. 

Je hebt waarschijnlijk veel tijd, geld en energie erin gestoken om jouw online zichtbaarheid te vergroten en meer website bezoekers te krijgen…  

Eenmaal op je website wil je natuurlijk laten zien dat jij dé expert bent in jouw vakgebied om je lezers aan te zetten tot actie.

Voordat een websitebezoeker bij jou een aankoop doet, moet je hem eerst overtuigen om actie te ondernemen. 

Van iedere websitebezoeker die doorklikt naar jouw betaalpagina mag je verwachten dat ze een bovengemiddelde interesse hebben om jouw product te kopen.

Anders zou hij of zij je website allang verlaten. 

Wat je potentiële klant doet is eigenlijk heel bijzonder, iets wat je hartslag als ondernemer verhoogt: hij of zij geeft een koopsignaal af en hier bevindt zich dus potentiële omzet.

En dit wil je natuurlijk niet mislopen. 

Toch merk ik dat bij de meeste ondernemers het afhaakpercentage vaak hoger is dan gewenst.

Teveel potentiële klanten haken onverwachts nog op het allerlaatste moment af in het betalingsproces.

Iets houdt ze tegen om hun bestelling te voltooien en geld over te maken. 

Zonde als je het mij vraagt, want dan is al je geïnvesteerde tijd, geld en energie voor niets geweest.

Blijkbaar zijn er dus één of meerdere redenen waarom jouw potentiële klanten niet besluiten om af te rekenen.

Daarom is het één van de grootste uitdagingen om meer omzet te behalen te halen uit hetzelfde aantal website bezoekers.

Ondanks het feit dat conversie-optimalisatie een belangrijk onderdeel is om het online rendement van je website te vergroten, richtten de meeste ondernemers zich toch op het vergroten van hun online zichtbaarheid op social media. 

Hier is natuurlijk niets mis mee, maar ze vergeten om eens scherp te kijken naar hun conversies.

Het is aan jou de taak om de conversiekillers op te sporen en te verwijderen. 

Het is namelijk een gemiste kans als je een extra lading website bezoekers krijgt en dit niet weet om te zetten naar betalende klanten. 

Hoe goed je waardepropositie misschien ook is, elke conversiekiller zorgt voor een lagere omzet.

Door deze obstakels weg te nemen voorkom je dat potentiële klanten op het allerlaatste moment de betaalpagina wegklikken en niets kopen. 

Gelukkig kan het anders. Het is mogelijk om structureel je conversies te verbeteren.

Met Plug & Pay als betaalpagina software kun je effectieve betaalpagina’s maken. 

In het volgende deel ga ik alle voordelen van Plug & Pay met je delen!

#3 Alle Plug & Pay voordelen 

De voordelen van Plug & Pay zijn eindeloos.

Hieronder licht ik ieder voordeel even kort toe, zodat je glashelder weet wat Plug & Pay voor jouw bedrijf kan betekenen!

  • Kant-en-klare geteste templates

Met Plug & Pay zijn er meerdere kant-en-klare templates beschikbaar die je helpen om je verkoopproces volledig te automatiseren. 

  • Gemakkelijk te koppelen met Mollie 

Plug & Pay kun je simpel koppelen met Mollie voor iDeal, Incasso, Creditcard, Bancontact en vele andere betaalmethodes.

Zo kan jouw doelgroep altijd via een vertrouwde betaalmethode afrekenen. 

  • Mobile-first

Tegenwoordig kan je niet meer om mobile-first webdesign heen.

Het is fijn dat Plug & Pay volledig geoptimaliseerd is voor de beste prestaties op mobiele apparaten.

Het werkt uitstekend in de praktijk en is dus klantvriendelijk! 

  • Weinig afleiding

Heb je ooit gehoord van de uitspraak “Aandacht is het nieuwe goud”?  

Vooral op een betaalpagina is het belangrijk dat je alle overbodige afleidingen die niet bijdragen aan de aankoopbeslissing weg te halen. 

Het voordeel van Plug & Pay is dat je dus geen menubalk, geen zijbalk en geen social media buttons aanwezig zijn.

Deze leiden je koper namelijk af en met één muisklik is hij of zij weg van het betaalproces.

Eenvoud werkt conversieverhogend. 

  • Koppelingen 

Het grote voordeel aan Plug & Pay is dat je het helemaal kan koppelen aan al overige software, zoals je CRM-systeem, e-mailmarketing software en administratie tool. 

  • Afbeelding + USP’s 

Bij voorkeur vertel je kort maar krachtig wat jouw product te bieden heeft voor een ander.

Daarom kan je met Plug & Pay met opsommingen de Unique Selling Points (USP’s) en eindresultaten van je product nogmaals extra benadrukken. 

In combinatie met een product afbeelding kun je jouw een stukje tastbaarheid geven.

Samen versterkt dit het vertrouwen en verhoogt het uiteindelijk je conversie.

Je geeft door USP’s namelijk nogmaals de bevestiging dat ze een goede keuze maken door het product te kopen.  

  • Testimonials

Naast de overtuigende informatie over je product kun je ook testimonials toevoegen om meer sociale bewijskracht toe te passen.

Jouw potentiële klanten zijn dol op andermans ervaringen, zodat ze beter kunnen inschatten in hoeverre het product ook iets voor hun is. 

Even een tip: gebruik bij voorkeur specifieke testimonials die de grootste voordelen van je product aantonen. Hoe specifieker, des te geloofwaardiger! 

  • Afteller

Gebruik een afteller op je betaalpagina om extra schaarste en tijdsdruk toe te voegen.

Dit vergroot de noodzaak, zodat potentiële klanten het gevoel hebben direct actie te moeten ondernemen.

Hiermee speel je in op de verliesaversie van jouw klant.

Consumenten hebben er nu eenmaal een hekel aan om iets mis te lopen. 

  • Actieprijzen & Vouchercodes

Met Plug & Pay kan je de waarde van een aanbieding nadrukkelijker in beeld brengen.

In feite zie je dan visueel voor je wat de oude prijs en wat nu de nieuwe prijs.

Door de oude prijs staat een streep, zodat je weet dat het niet meer geldig is. 

Je kan ook met een vouchercode werken op je betaalpagina.

Wanneer je de betreffende vouchercode invult, verschijnt ter plekke in beeld wat de nieuwe prijs wordt.

Het systeem van Plug & Pay werkt snel en rekent dus direct uit wat je klant slechts hoeft te betalen met de vouchercode.

  • Verlaten check-outs 

Het kan natuurlijk nog steeds voorkomen dat mensen om wat voor reden dan ook afhaken tijdens de bestelling.

Gelukkig kun jij automatisch een herinneringsmail sturen om ze op in een opvolging alsnog te overtuigen van jouw product. 

Website statistieken zijn voor jou hét startpunt om conversiekillers en obstakels op te sporen en vervolgens weg te nemen.

Met Plug & Pay heb je voortdurend in één oogopslag inzicht in je omzet, bestellingen, bezoekers, conversieratio’s en verwachte inkomsten. 

  • A/B testen 

De grootste fout die je kunt maken, is aanpassingen op je website doorvoeren op basis van je onderbuikgevoel.

De enige manier om je conversies te blijven verhogen is door A/B testen.

Soms kan je met hele kleine aanpassingen je sales een enorme boost geven. 

  • Staffelkorting 

Met staffelkortingen beloon je jouw klanten met korting als ze meer stuks van een bepaald product bestellen.

Hoe meer ze kopen, des te hogere korting ze krijgen. 

Met Plug & Pay laat je je klanten zelf een aantal van je producten kiezen en geef je gemakkelijk staffelkortingen. 

  • Nette administratie 

Met Plug & Pay kun je automatisch facturen genereren van je bestelling en naar je klanten verzenden.

Het is mogelijk om verschillende BTW-tarieven in te stellen en binnen de EU worden bestellingen automatisch ontdaan van BTW. 

Ook kan je met Plug & Pay automatisch bestelbevestigingen en betaalherinneringen verzenden.

Dit zorgt er direct voor dat je op een slimme manier een overzicht hebt van al je orders en klanten. 

  • Kassakoopjes & “1-klik-upsell” 

Tot slot kun je met Plug & Pay ook kassakoopjes toevoegen aan je bestelling via een “1-klik-upsell”.

Wat het voordeel hiervan is, onthul ik je in het zesde hoofdstuk waar ik mijn persoonlijke ervaring met je deel. 

#4 Voor wie is Plug & Pay geschikt? 

Deze betaalpagina software biedt jou als ondernemer enorme kansen als je via je website meer producten wilt verkopen om meer omzet te realiseren.

In feite maakt het niet uit in hoeverre je fysieke of digitale producten aan de man wilt brengen.

Werk je net als Plug & Pay ook met een lidmaatschap?

En wil je met een abonnementsvorm wederkerende betalingen incasseren?

Dan ben je ook bij Plug & Pay op het juiste adres, want met deze software: 

  • Bied je je klant een maand-, kwartaal- of jaar-abonnement aan en laat je dit automatisch incasseren
  • Rekent je klant de eerste termijn direct af en geeft daarmee een mandaat af voor vervolg incasso’s.
  • Bied je een afwijkende eerste periode aan bij abonnementen, zoals een proefmaand
  • Kan je een vast bedragen laten betalen in verschillende termijnen
  • Beheer je je abonnement en heb je inzicht in je verwachte maandelijkse omzet, retentie, churn en Customer Lifetime Value (CLV)
  • Beheer je abonnementen eenvoudig door ze te pauzeren, beëindigen of aan te passen

#5 Tarieven 

Plug & Pay werkt met een lidmaatschap.

Je kan een abonnement afnemen voor een maand, kwartaal of een heel jaar.

Hierbij geldt: hoe langer je een abonnement afsluit, des te goedkoper ben je uit in verhouding. 

Per maand betaal je € 49.

Voor ieder kwartaal bedraagt de investering € 140. 

En per jaar hoef je slechts € 497 te betalen. 

In verhouding met een maandelijks abonnement ben je met een jaarabonnement dus op jaarbasis € 91 goedkoper uit!

Even goed om te weten: als je iedere maand meer dan 250 transacties realiseert, dan rekent Plug & Pay € 9,95 per bundel van 100 extra transacties. 

Verder maakt het niet uit welk abonnement je afneemt als het gaat om de hoeveelheid beschikbare functies.

Overal beschik je over alle functies! Je kunt Plug & Pay natuurlijk ook eerst gratis uitproberen.

#6 Mijn ervaring met Plug & Pay (incl. case-study) 

Kassakoopjes als upsells zijn goud waard voor je business om je orderwaarde per klant te verhogen.

Zodra iemand bijvoorbeeld een online training aanschaft kun je ze een extra aanbod doen.

De meeste ondernemer vergeten om van deze kans te profiteren.

Een gemiste kans als je het mij vraagt! 

Een upsell werkt heel krachtig als je bezig bent met afrekenen.

Ter plekke kan je je potentiële klanten nog beïnvloeden en overtuigen om iets extra’s toe te voegen aan de bestelling. 

Simpelweg komt het erop neer dat een totaalbedrag het referentiekader van jouw klanten beïnvloedt.

In dit geval hechten ze minder waarde aan relatief kleine bijdragen wanneer ze het vergelijken met de totale investering. 

Zodra iemand in de koopmodus zit wil je het liefst diegene in die stemming houden. 

Met Plug & Pay kun je een zogenaamde “1-klik-upsell” aanbieden.

Dit wil zeggen dat je potentiële klanten met één druk op de knop een extra product kunnen toevoegen aan hun bestelling zonder opnieuw allerlei gegevens in te vullen.

Dit scheelt weer tijd en moeite. 

Met deze functie kun je gemakkelijk en snel een extra bedrag verdienen.

Je incasseert hiermee automatisch het IBAN- of Creditcardnummer waar je klant net mee heeft betaald.

Lekker effectief en gebruiksvriendelijk om simpel je conversies te verhogen. 

Zelf heb ik meerdere malen getest met het toevoegen van een kassakoopje op mijn betaalpagina om mijn advertentiekosten terug te verdienen.

En met succes! 

Ik heb zelf via Facebook advertenties mijn gratis boek gepromoot. Het voordeel was dat je alleen de verzendkosten van €7,29 hoefde te betalen.

Onderaan de streep maakte ik hier €1,69 per boek op. In januari 2019 verkocht ik 1.098 boeken en maakte ik dus € 1.855 winst. 

Na bestelling van het boek bood ik via een 1-klik upsell mijn online programma van € 47,- aan.

In totaal maakten 114 klanten hier gebruik van (10,4% van het totaal boek) en dat leverde hem 5.358 euro extra omzet op. 

Voor mij was het voordelig dat het om een online programma ging, dus dit is ook nog eens 100% winst.

Zo verhoogde ik mijn winstmarge van 1.855 naar 7.213 euro!

#7 Conclusie over Plug & Pay 

Ik ben oprecht heel blij met Plug & Pay als software tool.

Het stelt mij in staat om naar aanleiding van een gratis weggever in ieder geval een break-even funnel op te stellen.

Hierdoor groeit mijn business exponentieel en ervaar ik steeds meer financiële vrijheid. 

In mijn case-study zag je al wat het rendement was van het toevoegen van een kassakoopje met een “1-klik-upsell”.

Ik draaide daarmee zelfs al € 7.213 winst. 

En moet je eens nagaan dat ik dan al winst maken, terwijl ik nog niet eens mijn vervolgaanbod heb gedaan. 

Dit helpt mij nu om effectieve conversie geoptimaliseerde betaalpagina’s te maken waarmee ik minder klanten ‘verlies’, meer omzet maak én mijn klantwaarde enorm verhoog.

Echt een aanrader dus, omdat ook alles in mum van tijd klaar staat! 

Meer informatie over Plug & Pay lees je hier >>> 

Over de schrijver
Youri Meuleman is de oprichter van OVA B.V. en mede-eigenaar bij MailBlue B.V. Hij specialiseert zich in het exponentieel laten groeien van bedrijven door het inzetten van funnels & advertising. In 2017 liet hij MailBlue B.V. 2887,5% groeien in bedrijfsresultaat na overname zonder tussenkomst van externe financierders. Naast zijn eigen ondernemingen ondersteunt hij ondernemers om extreme groei te realisereren in hun business door middel van online trainingsprogramma's en zijn z'n ebooks meer dan 92.000x gedownload.
Reactie plaatsen

Download de Facebook Marketing Checklist 2019!

 

50%
Stuur mij de checklist!
Een Cookie erbij?