UpViral review: alles wat je moet weten over UpViral
arrow_drop_up arrow_drop_down
27 maart 2020 

UpViral review: alles wat je moet weten over UpViral

Wil je jouw online bereik vergroten om meer leads, klanten en omzet aan te trekken? 

Met virale marketing via UpViral kan jij ervoor zorgen dat jouw ideale klanten over je gaan praten. 

Je wordt online beter zichtbaar met UpViral, maar wat is het precies? Hoe werkt de software? En wat levert het je op? 

Dit is de meest uitgebreide blog over UpViral, dus je kan hier ontdekken welk verschil UpViral kan maken in jouw business. 

Laten we beginnen, veel leesplezier! 

(Klik hier om UpViral te gebruiken in jouw business >>)

—————————————————————————————————————-

Hi, ik ben Youri! 

Zelf ben ik er altijd dol op om slimmer te werken in plaats van altijd maar hard… 

Het liefst zet ik voortdurend slimme online marketing tools in die vóór mij werken om sneller te groeien… 

Als het gaat om het vergroten van jouw online zichtbaarheid en naamsbekendheid biedt UpViral je een ideale uitkomst.

Maar dat niet alleen… 

Met UpViral val je meer op tussen de massa, zodat je meer de aandacht trekt van je ideale doelgroep en jezelf beter onderscheidt. 

Dat is toch wat je wilt? 

Waarschijnlijk voel je aan dat jouw aanbod anders is dan de rest, toch? 

In dit geval verdient jouw aanbod het om meer gezien te worden, maar hoe doe je dat met UpViral? 

Je wilt natuurlijk weten hoe je meer potentiële kopers kan verzamelen om exponentieel te groeien met je business…

Gelukkig ga ik je daar nu bij helpen, zodat je helder weet welke kansen er zijn om jouw aanbod vaker en beter aan de man te brengen. 

Laat je inspireren en doe je voordeel ermee! 

Dit ga ik behandelen over UpViral…  

  1. Wat is UpViral voor virale marketing software?
  2. Wat is virale marketing en waarom is het gunstig om viraal te gaan?
  3. Alle UpViral voordelen
  4. UpViral features
  5. Voor wie is UpViral geschikt?
  6. Tarieven
  7. Mijn ervaring met UpViral (review)
  8. Conclusie over UpViral

#1 Wat is UpViral voor virale marketing software? 

Wilco de Kreij, een Nederlandse online marketeer die vooral actief is op de Amerikaanse markt, is de bedenker van UpViral. Volgens hem is UpViral “the world’s most complete viral referral system’

Simpel gezegd houdt dit in dat UpViral je helpt om een viraal effect te creëren. Zo kan jij je business effectiever en efficiënter te laten groeien. 

Wilco de Kreij is namelijk van mening dat slechts ‘verkeer’ naar je website waardeloos is.

Je hebt er niets aan als deze websitebezoekers geen klant bij je worden. En daar heeft hij een goed punt. 

Om er toch voor te zorgen dat je je ideale klanten aantrekt, stelde Wilco zichzelf onder meer de volgende drie vragen: 

  • Hoe krijg ik mensen zo ver dat ze over mij gaan praten? 
  • Hoe kan ik een fanbase opbouwen met minimaal 1000 trouwe klanten? 
  • Waar komen de meeste klanten vandaan? 

Hij ontdekte de kracht van virale marketing, omdat je hiermee gratis mond-tot-mondreclame kan krijg door je bezoekers te belonen voor het verspreiden van je boodschap via social media. Om te kunnen profiteren hiervan heeft hij UpViral ontwikkeld. 

“Hoe meer potentiële klant in aanraking komen met jouw aanbod, des te meer rendement je marketing campagne oplevert.” 

Met UpViral ben je in staat om een unieke ‘referral link’ te koppelen aan een gratis weggever bijvoorbeeld. Dus even concreet: stel je voor dat iemand jouw gratis e-book wilt downloaden dan kan iemand gratis toegang krijgen mits hij of zij in ruil daarvoor jouw gratis weggever deelt op social media. 

Je spoort ze als het ware aan om promotie te doen voor je. Hoe meer potentiële klanten dit voor je doen, des te sneller creëer je een goedlopend sneeuwbaleffect aan nieuwe bezoekers. 

#2 Wat is virale marketing en waarom is het gunstig om viraal te gaan? 

Virale marketing is de internetversie van mond-tot-mondreclame. Via deze relatief goedkope methode kan je als bedrijf of ondernemer je boodschap verspreiden door klanten in te zetten als ‘verkopers’. 

Het voordeel van virale verspreiding is dat je weinig tot geen budget hoeft te spenderen om de aandacht te trekken van je ideale doelgroep. 

Virale marketing werkt namelijk aanstekelijk: positieve reacties over jouw aanbod kunnen zich verspreiden met de snelheid van een virus. Dit kan oneindig lang doorgaan. 

Mont-tot-mondreclame is de beste reclame die er is.” 

#3: Alle UpViral voordelen 

UpViral helpt je om jouw online zichtbaarheid en sociale bewijskracht te vergroten, wat bijdraagt aan een grotere naamsbekendheid. Ook kan je er gemakkelijker een grotere e-mailmarketing lijst mee opbouwen. Hieronder licht ik even kort de voordelen toe voor je.  

Online zichtbaarheid & naamsbekendheid

UpViral helpt je om jouw viraal bereik te vergroten: dit is het aantal unieke mensen dat jouw gratis weggever heeft gezien nadat een Facebook-vriend een bericht over jouw gratis weggever heeft gedeeld. 

In feite laat je dus in de ideale situatie je websitebezoekers vóór je werken. Zij doen het werk en jij profiteert optimaal. Als je elke dag dus een stijging realiseert van 1%, dan creëer je een exponentiële groei.

Sociale bewijskracht

Met UpViral ben je in staat om jouw sociale bewijskracht te vergroten. Je creëert als het ware een hype waarbij jouw doelgroep over je blijft praten. 

Dit is natuurlijk exact wat je wilt…

“Hoe meer mensen over je praten, des te beter.” 

Dit brengt ook een stukje betrouwbaarheid met zich mee. Het scheelt dat je zelf minder over je aanbod hoeft te praten, omdat anderen dit al voor je doen. 

Uit onderzoek blijkt zelfs dat 92% van de consumenten nu eenmaal sneller de ervaringen en aanbevelingen van bekenden uit hun eigen omgeving vertrouwen dan de ‘verkooppraatjes’ van een bedrijf of ondernemer. 

De kracht van virale marketing is ook bedoeld om jouw expertstatus te vergroten. Zodra het sneeuwbaleffect in zijn werking gaat, zul je merken dat je meer leads en klanten gaat aantrekken. 

Het voordeel is dat je hiermee de overtuigingskracht van jouw landingspagina kan blijven versterken door bijvoorbeeld te zeggen: “Al meer dan 7.500 tevreden ondernemers gingen je voor.” 

E-mailmarketing lijst opbouwen 

Met UpViral kan je jouw gratis weggever, zoals een e-book of videotraining, voordelig onder de aandacht brengen. Zo kan je jouw e-mailmarketing lijst met contactpersonen voortdurend blijven aanvullen. 

Met een e-mailmarketing lijst kan je stap voor stap een relatie opbouwen met je doelgroep dankzij meerdere contactmomenten. En het voordeel is dat je op lange termijn altijd je doelgroep gemakkelijk kan blijven bereiken.

Jouw e-mailmarketing funnel is wat mij betreft namelijk de brandstof van jouw bedrijf. Zelf haal ik meer dan 80% van mijn omzet via mijn e-maillijst. Elke dag pluk hier nog steeds de vruchten van af. En dit gun ik jou ook! 

#4: UpViral features

Stimuleer met UpViral een snelle bedrijfsgroei door mensen unieke verwijzing linkjes te laten delen en abonneren op bijna onbeperkte manieren. Dit kan via meerdere social media kanalen en aan ieder social media kanaal kan je score koppelen. 

Ingebouwde Facebook-nieuwsfeed en uitgebreide tweet-optimalisaties zorgen ervoor dat jouw virale campagnes er altijd uitstekend uitzien in de feed.

Simpel gezegd bestaat UpViral uit drie handige functies: 

  • Virale kansspellen (loterijen)
  • Virale beloningen
  • Virale wachtlijsten 

Virale kansspellen (loterijen) 

Als UpViral-gebruiker heb je toegang tot krachtige verkooptools om je ROI te verhogen, je advertentiekosten te verlagen en je verkoop te stimuleren.

Je krijgt toegang tot:

  • Kant-en-klare geoptimaliseerde campagnes om binnen 5 à 10 minuten je aanbod te promoten
  • Tijdbesparende conversie geoptimaliseerde templates die je gemakkelijk zelf kan samenstellen met een ‘drag-en-drop-systeem’
  • Geautomatiseerde triggerende e-mails die ervoor zorgen dat je ‘top of mind’ blijft bij je doelgroep 
  • Real-time fraudedetectie om veiligheid te garanderen voor jouw business en abonnees
  • Scoreboards inclusief ontgrendelbare mijlpalen om je trouwste fans uit te dagen om meer te delen over jouw bedrijf

Virale beloningen 

Met beloningscampagnes via UpViral kan je in korte tijd snel meer impact maken in je markt om leads te genereren.

Iedereen houdt van een koopje, en het beste koopje is een gratis koopje. Wij zijn en blijven toch Nederlanders.

En daarom is het interessant om iets gratis weg te geven als beloning om in ruil daarvoor ‘gratis promotie’ te doen voor jouw aanbod en bedrijf. 

Voor jouw klanten is het een kleine moeite om iets te delen als ze er iets waardevols voor terug krijgen. Het voorstel is een no-brainer voor ze en daarom slaat het beter aan. 

Hiermee krijg je meer loyaliteit en erkenning voor je aanbod en bedrijf zonder dat je een flinke investering hoeft te doen aan advertenties bijvoorbeeld. 

Ook bij een nieuwe productlancering kan deze strategie handig zijn om toe te passen, zodat je doelgericht een enorme lijst met nieuwe contactpersonen kan opbouwen. 

Je hebt de mogelijkheid om: 

  • Met een compleet beloningsysteem al je virale campagnes netjes bij te houden en je beloningen aan te bieden 
  • Scoreboards inclusief ontgrendelbare mijlpalen om je trouwste fans uit te dagen om meer te delen over jouw bedrijf
  • Zoveel mogelijk beloningen aan te bieden om structureel verwijzen te krijgen naar jouw aanbod of bedrijf
  • Met het automatische beloningssysteem van UpViral jouw fans automatisch een e-mail te sturen om hun prijzen uit te delen wanneer een mijlpaal wordt bereikt.

Virale wachtlijsten 

Met UpViral kan je grote resultaten vergrendelen met virale wachtlijsten en pre-lanceringscampagnes. Hiermee kan je een concurrentievoordeel voor jezelf creëren en enorm klantenbestand opbouwen. 

Het is een slimme manier om nieuwe concepten, ideeën en producten te testen met virale marketing, waarbij je profiteert van de kracht van mond-tot-mondreclame.  

Het opzetten van een virale wachtlijst is dus letterlijk goud waard bij een nieuwe productlancering! 

#5: Voor wie is UpViral geschikt? 

Tot nu toe heb ik het vooral over een gratis weggever zoals een e-book of videotraining gehad, die je als beloning kan weggeven. Maar daar blijft het niet bij, want er nog allerlei andere kansen en mogelijkheden. 

Even ter inspiratie, met UpViral kan je ook: 

    • gratis toegang bieden om een tool te gebruiken
    • mensen belonen met extra exclusieve functies en cadeautjes  
    • via coupon-codes korting aanbieden

Daardoor is UpViral vooral geschikt voor online ondernemers die meer bezoekers, leads, klanten en omzet willen aantrekken dankzij virale marketing. 

Het is écht iets voor jou als je dus slimmer wilt werken om jouw online zichtbaarheid en sociale bewijskracht te vergroten. Dit met als doel om ook grotere naamsbekendheid en e-mailmarketing lijst op te bouwen! 

#6: Tarieven

UpViral werkt met een lidmaatschap. Je kan een maand-of jaarabonnement afnemen en je betaalt in dollars. Hierbij geldt: hoe langer je een abonnement afsluit, des te goedkoper ben je uit in verhouding. Je bespaart bij een jaarabonnement 30% en je krijgt sowieso 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie

Je hebt keuze uit drie pakketten: 

  • Starter Package
  • Business Package 
  • Premium Package

Hieronder leg ik even kort wat je per pakket betaalt en wat je ervoor terugkrijgt. 

Starter Package 

In dit basispakket betaal je $49 per maand. Bij een jaarabonnement bedraagt je investering $39 per maand. Hierbij zit het volgende inbegrepen: 

  • Je kan een onbeperkt aantal campagnes runnen
  • Maximaal 10.000 abonnees 
  • Te gebruiken vanuit één domeinnaam en één e-mailmarketing adres 
  • UpViral branding
  • E-mail support

Business Package

In dit businesspakket betaal je $79 per maand. Bij een jaarabonnement bedraagt je investering $59 per maand. Dit is het meest gekozen pakket, waarbij het volgende zit inbegrepen: 

  • Je kan een onbeperkt aantal campagnes runnen
  • Maximaal 25.000 abonnees 
  • Te gebruiken vanuit drie domeinnamen en drie e-mailmarketing adressen
  • Specifiek gericht op locaties
  • A / B testing
  • API-koppeling + Zapier integratie
  • E-mail support

Premium Package 

In dit basispakket betaal je $199 per maand. Bij een jaarabonnement bedraagt je investering $149 per maand. Hierbij zit het volgende inbegrepen:

  • Alle UpViral features uit het businesspakket
  • Maximaal 100.000 abonnees 
  • Te gebruiken vanuit 10 domeinnamen en 10 e-mailmarketing adressen
  • Extra snelle support (spoedservice)

#7: Mijn ervaring met UpViral (review) 

UpViral heb ik afgelopen jaren gebruikt voor marketingcampagnes van mijn klanten. 

Ik merkte dat de investering een no-brainer is als je ziet welk rendement het voor je business kan opleveren. 

In plaats van al je geld te investeren in Facebook advertenties kan je ook je kansen spreiden door in te zetten op virale campagnes. 

Keer op keer werden de marketingcampagnes een succes en het leverde een enorm bereik op dankzij het sneeuwbaleffect. Ik merkte vooral dat het ook een goede manier is om klanten om te toveren tot fans. 

Stel je voor dat je trots bent op iets nieuws… 

Vaak vertel je dan al uit jezelf aan je familie, vrienden en collega’s hoe blij je bent nadat je iets hebt gekocht of gedownload. 

Herkenbaar? 

En nu kan je met UpViral ook nog eens dit gedrag belonen zonder dat je teveel van mensen vraagt.

In feite hoeven ze alleen maar een linkje te delen via social media als blijk van waardering en om ze op de hoogte te brengen.

Makkelijk toch?

UpViral is wat mij betreft dus een slimme marketing tool om in te spelen op het consumentengedrag wat mensen van nature al vertonen. 

#8: Conclusie over UpViral 

UpViral is vooral geschikt voor online ondernemers die meer bezoekers, leads, klanten en omzet willen aantrekken dankzij virale marketing. 

Het is écht iets voor jou als je dus slimmer wilt werken om jouw online zichtbaarheid en sociale bewijskracht te vergroten. Dit met als doel om ook een grotere naamsbekendheid en e-mailmarketing lijst op te bouwen! 

En het is ook nog eens mooie manier om nieuwe concepten, ideeën en producten te testen met virale marketing, waarbij je profiteert van de kracht van mond-tot-mondreclame.  

Voor het geld hoef je deze uitgelezen kans niet aan je voorbij te laten gaan, want de investering is het dubbel en dwars waard als je je online bereik er een flinke boost mee kan geven! 

Probeer UpViral zelf >>

Over de schrijver
Youri Meuleman is de oprichter van OVA B.V. en mede-eigenaar bij MailBlue B.V. Hij specialiseert zich in het exponentieel laten groeien van bedrijven door het inzetten van funnels & advertising. In 2017 liet hij MailBlue B.V. 2887,5% groeien in bedrijfsresultaat na overname zonder tussenkomst van externe financierders. Naast zijn eigen ondernemingen ondersteunt hij ondernemers om extreme groei te realisereren in hun business door middel van online trainingsprogramma's en zijn z'n ebooks meer dan 92.000x gedownload.
Reactie plaatsen

Download de Facebook Marketing Checklist 2019!

 

50%
Stuur mij de checklist!
Een Cookie erbij?