E-mailmarketing is één van de meest belangrijke strategieën als het gaat om omzet verhogende activiteiten in mijn business maar hoe effectief is e-mailmarketing nu eigenlijk nog? Wordt jouw e-mail nog wel gelezen?
Vaak hoor ik van ondernemers dat e-mailmarketing minder effectief is dan voorheen en daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. E-mailmarketing is niet zozeer minder effectief geworden maar e-mailmarketing is veranderd.
Vroeger stuurde je een mail en opende een groot deel van je mailinglijst deze e-mail. Deze ‘strategie’ die werkt inderdaad niet meer. Tegenwoordig gaat e-mailmarketing veel meer over het versturen van de juiste mail op het juiste tijdstip. Dan wordt e-mailmarketing krachtig. Om je een kijkje in de keuken te geven; e-mailmarketing zorgt binnen ons bedrijf voor ruim 83% van de omzet!
Even wat praktische statistiekjes van emailmonks (2017):
- 89% van de marketeers geeft aan dat e-mailmarketing hun primaire kanaal is voor het genereren van leads.
- 21% van alle e-mails worden binnen het eerste uur na verzenden geopend.
- Algemene e-mails worden gemiddeld 24.79% geopend, gesegmenteerde e-mails worden gemiddeld 45.70% geopend.
Open ratio verhogen
Terug naar het probleem…
Op dagelijkse basis gebruiken we zo veel e-mail dat onze mailbox weleens overstroomt. Dit zorgt ervoor dat de open ratio’s van e-mail afnemen. Nu houdt dit niet in dat iemand niet geinteresseerd is in jouw e-mail maar simpelweg dat de mail niet is opgevallen. Door 1 simpele strategie toe te passen welke nog geen minuut van je tijd kost weten wij structureel onze mails 34% vaker geopend te laten worden. Benieuwd hoe?
Stuur een mail aan de personen die jouw mail nog niet geopend hebben!
Simpelweg door een mail nog eens aan de contacten te versturen die de mail niet hebben geopend zag ik een toename van ruim 34% in het aantal opens van mijn mailings. Dit simpele trucje kost je slechts een minuut maar wanneer 83% van je omzet via e-mailmarketing komt dan levert dit je zo’n 25% meer omzet op! GAMECHANGER!
Kijk maar eens; deze campagne werd door 8123 mensen gelezen. Vervolgens verstuurde ik exact dezelfde mail nog eens maar met een ander onderwerp aan de personen die deze mail niet hebben geopend. Het resultaat:
Hier houd ik van! 2791 extra lezers, gratis! Binnen 1 minuut 🙂 En dit is bij een standaard ‘campagne’ maar in je funnels kun je dit zelfs volledig automatiseren.
[TUTORIAL]
Meer resultaat met jouw e-mailmarketing? Probeer MailBlue! (14 dagen gratis)
Gerelateerde informatie
Heb je deze artikelen al gelezen:
- Succesvolle e-mail marketing: anno 2019 doe je dat zo!
- Waarom ActiveCampaign in het Nederlands via Mailblue voordelen biedt voor jou
- 26 E-mailmarketing tips voor een betere e-mailmarketing strategie
Kunnen wij je helpen?
Wil je jouw Facebook en Instagram Marketing uitbesteden? Wij verzorgen Facebook Marketing & Advertising voor bedrijven. Ook verzorgen wij de inrichting van Funnels en Marketing Automation? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.
Ilse Van Dun
op 09 Sep 2018