Formaat afbeeldingen Facebook en Facebook Advertenties: OVA.nl
arrow_drop_up arrow_drop_down
14 januari 2016 

Alle Facebook Afbeeldingsformaten voor Facebook Ads op een rij

Herken je dat? Je afbeelding wordt niet goed weergegeven, of maar half.. Vervelend! Welke formaten van je advertentie’s moet je nu aan je vormgever doorgeven? Ik heb alle afbeeldingsformaten die je nodig hebt om te adverteren op Facebook in deze blog voor je op een rij gezet 🙂

De omslagfoto van jouw Facebookpagina

Jup, die komt in beeld wanneer je gaat adverteren voor pagina likes, maar ook als je je pagina url wordt gedeeld op Facebook en als je pagina wordt bezocht. Belangrijk dus om die goed in te stellen.

  • Je profielfoto (180 x 180px) wordt getoond in de omslagfoto.
  • Desktop: 851x315px
  • Mobiel: 563x667px

Facebook Omslagfoto

Klikken naar website (Links- / Websiteconversies)

Deel je een link? Dan kun je deze promoten op Facebook. Hiervoor zijn drie plekken waar je de afbeelding kunt delen, namelijk in het nieuwsoverzicht op de desktop, op de telefoon en in de rechterkolom. Facebook schaalt deze afbeelding automatisch alleen in eerste instantie moet je wel een goed schaalbare afbeelding laten vormgeven.

Afbeeldingsgrootte: 1200x628px
Tekst bij afbeelding: 90 karakters
Koptekst bij link: 25 karakters
Link omschrijving: 30 karakters

Vergeet niet dat je maximaal 20% tekst op je afbeelding mag verwerken.

Facebook advertentie voor websitekliks en websiteconversies

Klikken naar website (Multi Product Ads)

Met een Multi Product Advertentie kun je meerdere afbeeldingen en dus meerdere producten tegelijk laten tonen op Facebook. Hiervoor worden kleinere afbeeldingen gebruikt dan normaal zodat er meer naast elkaar passen.

Afbeeldingsgrootte: 600x600px
Tekst bij afbeelding: 90 karakters
Koptekst bij link: 25 karakters
Link omschrijving: 30 karakters

Vergeet niet dat je maximaal 20% tekst op je afbeelding mag verwerken.

Facebook Multi Product Ads

Betrokkenheid bij paginabericht (Foto’s)

Op welke manier wordt je foto het beste weergegeven op Facebook? Yes, wij weten het 😉

Afbeelding tijdlijn: 1200x900px
Afbeelding rechterkolom: 254x133px

Bij het aanmaken van een advertentie in de advertentie manager van Facebook kun je maximaal 90 karakters tekst kwijt bij je foto in de rechterkolom. In de tijdlijn kun je tot 500 karakters tekst kwijt met de advertentie manager.

Vergeet niet dat je maximaal 20% tekst op je afbeelding mag verwerken.

Facebook foto

Betrokkenheid bij paginabericht (Video’s)

Video is hot op Facebook, Facebook gaat min of meer de concurrentie aan met YouTube. Ook advertenties met video worden daarom goedkoop weergegeven. 0,01 euro per videoview is niet uitzonderlijk. Maar waar moeten je Facebookvideo’s aan voldoen?

Koptekst van de video: 25 karakters
Thumbnail: 1200x675px
Videoformat: .mp4 of .mov
Maximale bestandsgrootte: 1GB
Lengte van de video: Maximaal 45 minuten

Facebook video

Betrokkenheid bij paginabericht (Statusupdate)

Jup, alles kan super ‘fancy’ maar een simpele statusupdate doet ook wonderen op je Facebookpagina. Een simpel berichtje van maximaal 500 karakters (advertentie manager) en daarme je doelgroep bereiken.

Facebook statusupdate

Facebook advertentie voor Pagina Likes

Wanneer je meer likes wilt op je Facebookpagina is een advertentie voor meer pagina likes wellicht de oplossing. Maar hoe geef je die nu dan vorm?

Afbeeldingsgrootte: 1200x444px
Tekst bij je advertentie: 90 karakters

Facebook advertentie voor pagina likes

Appinstallaties

Facebook Appinstallaties

Lokale bekendheid

Facebook advertentie voor lokale bekendheid

Evenementen

Facebook evenementen

Aanbiedingen

Facebook aanbiedingen

Gerelateerde informatie

Heb je deze artikelen al gelezen:

Kunnen wij je helpen?

Wil je jouw Facebook Marketing uitbesteden? Wij verzorgen Facebook Marketing & Advertising voor bedrijven. Ook verzorgen wij de inrichting van Funnels en Marketing Automation? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.

Over de schrijver
Youri Meuleman is de oprichter van OVA B.V. en mede-eigenaar bij MailBlue B.V. Hij specialiseert zich in het exponentieel laten groeien van bedrijven door het inzetten van funnels & advertising. In 2017 liet hij MailBlue B.V. 2887,5% groeien in bedrijfsresultaat na overname zonder tussenkomst van externe financierders. Naast zijn eigen ondernemingen ondersteunt hij ondernemers om extreme groei te realisereren in hun business door middel van online trainingsprogramma's en zijn z'n ebooks meer dan 92.000x gedownload.
Reactie plaatsen

Download de Facebook Marketing Checklist 2019!

 

50%
Stuur mij de checklist!
Een Cookie erbij?