Een Call to Action button op je Facebookpagina: OVA.nl
Een Call to Action button op je Facebookpagina
8 december 2015 

Een Call to Action button op je Facebookpagina

Wist je dat je een ‘Call to Action’ button op je omslagfoto kon plaatsen? Zo kun je mensen aanbieden om om een boeking te doen, te bellen, contact op te nemen, bericht te versturen, een app te gebruiken, een game te spelen, te shoppen bij je, te registreren voor een webinar of ebook of een video te bekijken.

Doordat deze Call to Action op de omslagfoto komt te staan kun je er extra aandacht op richten en hier daadwerkelijk meer business uit halen. Anne Raaymakers heeft hier bijvoorbeeld goed gebruik van gemaakt door de bezoekers van haar pagina te vragen zich te registreren voor haar webinar. Wat in haar geval super relevant is.

Call to Action button op je Facebookpagina

Een omschrijving in de omslagfoto, dat maakt dat ik mij wil registreren voor het webinar, anders had ik geen idee gehad over waarvoor ik mij zou registreren. Maak hier dus creatief gebruik van 😉

Hoe plaats je een Call to Action button op je omslagfoto?

Facebook heeft het makkelijk gemaakt om de Call to Action button te plaatsen. Je gaat naar je Facebook-pagina toe en klikt op “Aanzet tot actie maken” hier selecteer je de actie die je op je omslagfoto wilt, en vervolgens link je het doel van de button aan de button.

In je statistieken kun je vervolgens zien of de button daadwerkelijk wordt gebruikt. Handig om te zien of je je omslagfoto hier bijvoorbeeld voor kunt optimaliseren.

Aanzet tot actie maken

Gerelateerde informatie

Heb je deze artikelen al gelezen:

Kunnen wij je helpen?

Wil je jouw Facebook Marketing uitbesteden? Wij verzorgen Facebook Marketing & Advertising voor bedrijven. Ook verzorgen wij de inrichting van Funnels en Marketing Automation? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.

Over de schrijver
Youri Meuleman is de oprichter van OVA B.V. en mede-eigenaar bij MailBlue B.V. Hij specialiseert zich in het exponentieel laten groeien van bedrijven door het inzetten van funnels & advertising. In 2017 liet hij MailBlue B.V. 2887,5% groeien in bedrijfsresultaat na overname zonder tussenkomst van externe financierders. Naast zijn eigen ondernemingen ondersteunt hij ondernemers om extreme groei te realisereren in hun business door middel van online trainingsprogramma's en zijn z'n ebooks meer dan 92.000x gedownload.
Reactie plaatsen

Maak jij nog geen gebruik van MailBlue?

Blue Academy
arrow_drop_up arrow_drop_down