Vorige week hebben we al een casestudy van Fred geplaatst. Hierin lieten we zien hoe hij zonder advertentiebudget meer dan 700.000 mensen wist te bereiken via Facebook en vertelden we over zijn successen met Facebook Messenger. Dankzij deze mooie resultaten hebben we besloten om dit ook bij een andere klant van ons in te zetten; PiercingsWorks.
PiercingsWorks is een tattoo- & piercing shop aan het Rembrandtplein te Amsterdam. Wij werken veel met online ondernemingen, maar voor de verandering ook eens met een lokale onderneming. Wel één met een webshop, dat dan weer wel.
Voor PiercingsWorks maken we veel gebruik van e-mailmarketing om klanten naar de shop te krijgen. Vandaar dat we aan de slag zijn gegaan met Facebook Messenger Marketing nadat onze andere klant hiermee open ratio’s behaalde van ruim 90%.
Binnen 3 dagen waren we ook hier in staat om ruim 1600 inschrijvingen te verzamelen via ManyChat ZONDER advertentiebudget. Toen we ons eerste ‘verkoop’ berichtje verzonden, werd ik wel heel enthousiast hierover 😉
98,34% OPEN RATE!
WoW! Dat is ruim 4x zo hoog dan wat we normaal via de e-mail behalen, en dit is pas het begin…
Met dit eerste bericht wilde ik puur een resultaat boeken voor de klant, laten zien wat de potentie hiervan zou zijn. En dat heeft gewerkt! Na een paar uur ontving ik dit berichtje al van Ira, de eigenaresse van de shop.
Zulke berichtjes van klanten, daar geniet ik natuurlijk van! Maar misschien nog mooier; de sales! Vanuit dat eerste bericht zijn ruim 10 verkopen geweest in de webshop met een gemiddelde orderwaarde van ± 30 euro. Is toch weer een omzet van 300 euro.
Natuurlijk zijn de bestellingen in de webshop leuk, maar waar het vooral ook om gaat is dat we al deze mensen – die zich hebben aangemeld voor onze Facebook Messenger – nu ook berichtjes mogen sturen. Bijvoorbeeld om naar de shop in Amsterdam te komen.
In deze situatie groeide het aantal inschrijvingen zo hard dat we ervoor hebben gekozen om het uitschrijven super makkelijk te maken en hier ook in te segmenteren. Dat heeft ervoor gezorgd dat de inschrijvingen weer wat zijn afgenomen, maar dat de overgebleven contacten allemaal zijn gesegmenteerd op basis van hun interesse. Dit betekent dus dat we een veel waardevollere lijst hebben ontwikkeld.
Gerelateerde informatie
Heb je deze artikelen al gelezen:
- Facebook Messenger Advertenties | Hoe en waarom?
- 8 Facebook Marketing trends voor 2019
- Hoe Fred 700.000+ mensen heeft bereikt via Facebook zonder advertentiebudget
Kunnen wij je helpen?
Wil je jouw Facebook en Instagram Marketing uitbesteden? Wij verzorgen Facebook Marketing & Advertising voor bedrijven. Ook verzorgen wij de inrichting van Funnels en Marketing Automation? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.