Facebook Advertentie Splittesten met de Facebook Power Editor: OVA.nl
arrow_drop_up arrow_drop_down
Facebook Advertentie Splittesten met de Facebook Power Editor
25 februari 2016 

Facebook Advertentie Splittesten met de Facebook Power Editor

Wanneer je de basics van het adverteren op Facebook onder de knie hebt ben je klaar om in de geavanceerdere testen te stappen.

Een splittest tussen advertenties & doelgroepen op Facebook is eigenlijk heel simpel. In dit artikel zul je stap voor stap gaan ervaren hoe je dit doet.

Een splittest opstarten voor je Facebook advertentie’s

Allereerst voordat we een splittest kunnen gaan opstarten open je de Power Editor, maak je een nieuwe campagne aan en omdat we in eerste instantie een advertentie gaan splittesten maken we ook alvast een advertentieset aan. In dit artikel ga ik verder niet in op de doelgroepen en het aanmaken van een advertentie. Daarvoor kun je het artikel over de Facebook Power Editor lezen.

Nu we de advertentieset ook hebben aangemaakt kun je advertentie’s gaan aanmaken. Om een splittest aan te maken maak je meerdere advertentie’s in 1 advertentieset.

Splittest Facebook Advertentie 1

Je maakt een advertentie aan binnen de advertentieset, en dupliceert deze vervolgens. In de duplicatie van de eerste advertentie maak je de aanpassingen die je wilt testen.

Facebook advertentie dupliceren

Voor iedere test die je wilt doen maak je een nieuwe advertentie in de zelfde advertentieset. Wanneer je de wijzigingen upload laat Facebook de advertentie’s tegelijkertijd lopen.

Wanneer Facebook merkt dat de ene advertentie betere resultaten heeft dan de andere advertentie dan zal Facebook de weergaven voor de minder presterende advertentie gaan verminderen. Zo verspil je geen advertentiebudget aan de advertentie’s.

De doelgroep van je Facebook advertentie splittesten

We hebben nu een splittest opgezet om een Facebook advertentie te splittesten. De resultaten zullen echter ook verschillen per doelgroep. Om de splittest door te trekken naar ook de doelgroepen gaan we terug naar de advertentieset.

De advertentieset waarin de splittest tussen de advertentie’s is aangemaakt gaan we dupliceren. Op het moment dat je de advertentieset dupliceert worden ook de advertentie’s daarin meegenomen. Zo hoeven we daarvoor niet opnieuw de splittest aan te maken.

Advertentieset dupliceren

In de gedupliceerde advertentieset kun je nu de doelgroep aanpassen naar de variatie die je wilt splittesten. Dit kun je ook net zo vaak doen als dat je variaties wilt splittesten.

Splittest Facebook Doelgroepen

Nu is het aan jou.. Succes!

Gerelateerde informatie

Heb je deze artikelen al gelezen:

Kunnen wij je helpen?

Wil je jouw Facebook Marketing uitbesteden? Wij verzorgen Facebook Marketing & Advertising voor bedrijven. Ook verzorgen wij de inrichting van Funnels en Marketing Automation? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.

Over de schrijver
Youri Meuleman is de oprichter van OVA B.V. en mede-eigenaar bij MailBlue B.V. Hij specialiseert zich in het exponentieel laten groeien van bedrijven door het inzetten van funnels & advertising. In 2017 liet hij MailBlue B.V. 2887,5% groeien in bedrijfsresultaat na overname zonder tussenkomst van externe financierders. Naast zijn eigen ondernemingen ondersteunt hij ondernemers om extreme groei te realisereren in hun business door middel van online trainingsprogramma's en zijn z'n ebooks meer dan 92.000x gedownload.
Emmanuel Nyongbo Te Kangayani
Door

Emmanuel Nyongbo Te Kangayani

op 26 March 2017

Heel erg bedankt.

Reactie plaatsen

Maak jij nog geen gebruik van MailBlue?

Blue Academy
Een Cookie erbij?