Een splittest starten in WordPress is helemaal niet zo lastig, je moet alleen even weten wat je moet doen..
Met behulp van Google Analytics kun je heel simpel een splittest starten. Je zult wel eerst een doel moeten aanmaken in Google Analytics. Heb je die al? Dan kun je direct aan de slag.
Voor dit artikel nemen we als voorbeeld dat we landingspagina A gaan splittesten tegen landingspagina B.
In Google Analytics ga je naar ‘Gedrag’ -> ‘Experimenten’ om vervolgens een nieuw experiment aan te maken.
Naam experiment
Vul de naam van het experiment in zodat je de splittest later nog gemakkelijk kunt terugvinden, en selecteer de doelstelling voor het experiment. Hier kun je eventueel ook een nieuw doel instellen.
Vervolgens vul je bij stap twee de twee pagina’s in die je wilt splittesten. In ons geval zijn dit landingspagina A en landingspagina B.
Experimentcode
Bij stap 3 krijg je een experimentcode, deze code moet op de hoofdpagina van de splittest worden geplaatst. Met deze code wordt ervoor gezorgd dat er +- 50% van de websitetraffic naar pagina B gaat.
De experimentcode kun je met behulp van de Google Content Experiments plugin makkelijk op pagina A plaatsen. Zorg er ook voor dat op beide pagina’s een Google Analytics code staat.
Wanneer je dit hebt gedaan kun je het experiment starten. In Google analytics zie je vervolgens welke pagina beter presteert 🙂
Gerelateerde informatie
Heb je deze artikelen al gelezen:
- Google Analytics Refferal Spam; Bezoekers van vreemde sites? HELP!
- Facebook Adverteren; Funnels voor E-commerce
- Facebook Pagina Statistieken ; Weet jij al precies welke berichten het beste hebben gewerkt?
Kunnen wij je helpen?
Wil je jouw Facebook Marketing uitbesteden? Wij verzorgen Facebook Marketing & Advertising voor bedrijven. Ook verzorgen wij de inrichting van Funnels en Marketing Automation? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.
Phil
op 15 Dec 2019