Splittesten in Wordpress met Google Analytics Experimenten: OVA.nl
arrow_drop_up arrow_drop_down
2 februari 2016 

Splittesten in Wordpress met Google Analytics Experimenten

Een splittest starten in WordPress is helemaal niet zo lastig, je moet alleen even weten wat je moet doen..

Met behulp van Google Analytics kun je heel simpel een splittest starten. Je zult wel eerst een doel moeten aanmaken in Google Analytics. Heb je die al? Dan kun je direct aan de slag.

Voor dit artikel nemen we als voorbeeld dat we landingspagina A gaan splittesten tegen landingspagina B.

In Google Analytics ga je naar ‘Gedrag’ -> ‘Experimenten’ om vervolgens een nieuw experiment aan te maken.

Google Experimenten - WordPress

Naam experiment

Vul de naam van het experiment in zodat je de splittest later nog gemakkelijk kunt terugvinden, en selecteer de doelstelling voor het experiment. Hier kun je eventueel ook een nieuw doel instellen.

Vervolgens vul je bij stap twee de twee pagina’s in die je wilt splittesten. In ons geval zijn dit landingspagina A en landingspagina B.

Google Experimenten Splittest Instellen

Experimentcode

Bij stap 3 krijg je een experimentcode, deze code moet op de hoofdpagina van de splittest worden geplaatst. Met deze code wordt ervoor gezorgd dat er +- 50% van de websitetraffic naar pagina B gaat.

Google Experiments code op je WordPress website plaatsen

De experimentcode kun je met behulp van de Google Content Experiments plugin makkelijk op pagina A plaatsen. Zorg er ook voor dat op beide pagina’s een Google Analytics code staat.

Wanneer je dit hebt gedaan kun je het experiment starten. In Google analytics zie je vervolgens welke pagina beter presteert 🙂

Gerelateerde informatie

Heb je deze artikelen al gelezen:

Kunnen wij je helpen?

Wil je jouw Facebook Marketing uitbesteden? Wij verzorgen Facebook Marketing & Advertising voor bedrijven. Ook verzorgen wij de inrichting van Funnels en Marketing Automation? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.

Over de schrijver
Youri Meuleman is de oprichter van OVA B.V. en mede-eigenaar bij MailBlue B.V. Hij specialiseert zich in het exponentieel laten groeien van bedrijven door het inzetten van funnels & advertising. In 2017 liet hij MailBlue B.V. 2887,5% groeien in bedrijfsresultaat na overname zonder tussenkomst van externe financierders. Naast zijn eigen ondernemingen ondersteunt hij ondernemers om extreme groei te realisereren in hun business door middel van online trainingsprogramma's en zijn z'n ebooks meer dan 92.000x gedownload.
Reactie plaatsen

Download de Facebook Marketing Checklist 2019!

 

50%
Stuur mij de checklist!
Een Cookie erbij?