Page content

Wat betekent conversieratio?

Wat betekent conversieratio?

De marketingterm conversieratio betekent het percentage conversies welke je hebt behaald. Als je bijvoorbeeld 100 bezoekers op je website krijgt en hiervan 3 bezoekers klant worden dan heb je een conversieratio van 3%.

De conversieratio van jouw website en landingspagina’s zijn belangrijke metrics om te meten, op basis van de conversie op een landingspagina kun je namelijk inschattingen maken voor je business.

Adverteren

Als je besluit om te gaan adverteren op Facebook, Google Adwords of bijvoorbeeld op Twitter dan kun je een inschatting maken van het aantal kliks welke je nodig hebt om een verkoop, een lead of een contactaanvraag te realiseren. Aan de hand hiervan kun je het bedrag bepalen welke het bod per klik vormt.

Conversieratio website

Wanneer je veel bezoekers op je website krijgt dan is het ook enorm van waarde om de conversieratio op jouw website te verhogen. Als je bijvoorbeeld 10.000 bezoekers per maand op je website krijgt met een conversie van 2% dan houd je hier 200 verkopen per maand aan over. Door de landingspagina te optimaliseren naar een conversie van 3% houd je hier op maandelijkse basis al 300 verkopen aan over.

Splittesten

In plaats van dat je naar methodes moet gaan zoeken om 5.000 bezoekers per maand extra naar je website te krijgen boek je hetzelfde resultaat door je conversieratio te verhogen. Een handige manier om je conversie te verhogen is door je landingspagina te splittesten.

Door je landingspagina te splittesten kun je kleine onderdelen aanpassen en direct zien welke variant beter presteert. Het splittesten van een landingspagina is een doorlopend proces, er kan altijd iets beter 😉

Gerelateerde informatie

Heb je deze artikelen al gelezen:

Comment Section

0 reacties op “Wat betekent conversieratio?

Plaats een reactie


*