Page content

Organische zoekresultaten | Definitie en Uitleg

Organische zoekresultaten | Definitie en Uitleg

Organische zoekresultaten in zoekmachines zijn de niet gesponsorde resultaten. Een waardevolle en relevante website zal ranken in de zoekmachine en hierdoor meer (gratis) bezoekers naar zich toe trekken.

Zoekmachines zoals Google, Bing & Yahoo zijn opzoek naar het meest relevantie resultaat voor de zoekopdracht die een gebruiker aan hen geeft. Door je website te optimaliseren voor deze zoekmachines kun je ervoor zorgen dat de website relevanter wordt op bepaalde zoekwoorden zodat je hoger in de resultaten zal ranken. Dit noem je zoekmachine optimalisatie.

Betrouwbare bron van informatie

Organische zoekresultaten worden als een betrouwbare bron van informatie ervaren, de zoekmachines werken hier ook hard aan, om het beste resultaat te bieden aan de gebruiker van hun dienst.

De reden waarom je zou willen verschijnen in de organische zoekresultaten is omdat je hier veel gerichte bezoekers door naar je website kunt trekken, niet alleen gerichte maar ook nog eens gratis bezoekers. De bezoekers die hierdoor op jouw website belanden hebben namelijk gezocht op een zoekwoord waar jouw website als één van de relevantste websites naar boven kwam.

Specifieke zoekopdrachten

De zoekopdrachten van deze bezoekers zijn vaak heel specifiek, als webwinkel is dit bijvoorbeeld een groot voordeel. Op het moment dat een gebruiker zoekt op “iPhone 6 kopen” dan kun je er wel van uit gaan dat deze bezoeker daadwerkelijk op zoek is naar een website om een iPhone 6 te kopen. Dit soort resultaten geven een hoge conversieratio en kunnen een belangrijk onderdeel van jouw bedrijfsomzet vormen.

Gerelateerde informatie

Heb je deze artikelen al gelezen:

Comment Section

0 reacties op “Organische zoekresultaten | Definitie en Uitleg

Plaats een reactie


*