Als webwinkeleigenaar wil je natuurlijk dat jouw producten worden verkocht, en dus moet je op zoek gaan naar een doelgroep die interesse heeft in jouw producten. Je kunt dure advertentiecampagnes gaan aanmaken, je best doen om goed te scoren in Google of jouw producten simpelweg verkopen via een speler die al deze bezoekers al heeft, ofwel Bol.com.
Bol.com biedt jou de mogelijkheid om jouw producten via haar website te verkopen, een mega-opportunity! Bol.com heeft namelijk al een actieve database van meer dan 6 miljoen!! bestaande en actieve klanten.
Wanneer je op Google gaat zoeken naar een product is de kans ook groot dat je bij Bol.com terecht komt, dit komt omdat de website en de pagina’s van Bol.com goed geoptimaliseerd zijn voor de zoekresultaten en omdat Bol natuurlijk een autoriteit is in de Nederlandse markt.
Iedereen kent Bol.com, Bol is een betrouwbare speler, dat zul je zeker gaan merken in het aantal verkopen die je gaat krijgen. Als je wilt gaan verkopen via Bol.com wordt er streng toezicht gehouden op dat de verkopers ook betrouwbaar zijn. Je moet als verkoper voldoen aan een aantal “service” eisen, waaronder:
- Je moet klantvragen binnen 24 uur beantwoorden
- Binnen 24 uur annuleringsverzoeken van klanten verwerken
- Bestellingen binnen de beloofde levertijd leveren
- Retourneringen voor eigenkosten neemt
- Binnen 24 uur ontvangen retourzendingen verwerkt
- Op werkdagen tussen 9 en 5 uur telefonisch bereikbaar bent voor klanten
Daarnaast verwacht Bol.com van je dat je voldoet aan de volgende normen:

Bron: https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/verkoop/subject/63815070/index.html
What’s in it for Bol.com?
Bol.com wil een zo compleet mogelijk assortiment aanbieden aan haar klanten, logisch want zo komen klanten terug voor ‘alles’ wat ze nodig hebben en doet Bol.com uiteindelijk meer verkopen.
Zonder jou als verkoper kan Bol niet het meest complete assortiment van Nederland en België bieden, het is een win-win situatie, jij meer klanten betekend voor Bol dat zij op de lange termijn veel meer vaste klanten krijgen.
Daarnaast betaal jij als verkoper nog een kleine ‘fee’ aan Bol.com voor ieder verkocht product, dit is omdat Bol.com natuurlijk de support voor een groot deel moet oppakken en jij deel kan nemen aan het verkopers platform.
Het voordeel aan Bol.com is dat je pas een ‘fee’ hoeft af te dragen op het moment dat jouw producten daadwerkelijk verkocht worden, verlies draaien via Bol.com zit er dus bijna niet in 😉 De commissie die Bol.com vraagt is afhankelijk van de categorie waar jouw product in valt.
De commissies van Bol.com: http://zakelijkverkopen.bol.com/bemiddelingsbijdrage/
Hoe gaat dat nou in zijn werk, verkopen via Bol?
Verkopen via Bol.com, hoe werkt dat dan eigenlijk? Wanneer je een verkopersaccount aanmaakt bij Bol.com kun je daarna je producten gaan toevoegen aan Bol.com. Wanneer je jouw producten hebt toegevoegd aan jouw Bol.com account publiceert Bol.com deze op haar website.
Nadat Bol de producten op de website heeft geplaatst, kunnen de eerste verkopen al binnen komen. Een bezoeker komt op Bol.com en vindt jouw product, plaatst haar bestelling en rekent af bij Bol. Bol stuurt jou vervolgens de orderbevestiging door zodat jij de bestelling kunt verzenden, hierna ontvang jij het betaalde bedrag minus de commissie van Bol.com op jouw bankrekening.
Direct een verkopersaccount aanmaken: http://zakelijkverkopen.bol.com/aanmaken-verkoopaccount/
Ook heb ik nog twee handige linkjes van Bol.com hieronder voor je geplaatst, je kunt namelijk ook het plaatsen van jouw producten op Bol.com automatiseren. Je kunt een verkopersaccount koppelen aan de database van jouw webwinkel. Hoe je dit moet doen verschilt per webwinkelplatform maar in dit artikel van bol lees je er in elk geval meer over: http://www.bol.com/nl/m/service/automatiseren/index.html
Wanneer je zelf geen voorraad thuis wilt hebben of de logistiek gewoon niet zelf wilt doen, wat ik volledig kan begrijpen want dat scheelt een hoop tijd, dan kun je ook nog gebruik maken van de logistieke oplossingen van Bol.com. Je kunt namelijk je voorraad in het magazijn van Bol.com opslaan en de logistiek ook door Bol.com laten verzorgen.
Je betaald hier alleen een klein bedrag aan voorraadkosten voor maar daarin tegen krijg je wel weer hoge kortingen voor de verzendkosten die jij normaal moet betalen. Het is even een rekensommetje maar in veel gevallen is dit vele malen voordeliger en makkelijker. Hier lees je meer over het uitbesteden van de logistiek via Bol.com: http://www.bol.com/nl/m/service/logistiek/index.html
Veel verkoopsucces!
Gerelateerde informatie
Heb je deze artikelen al gelezen:
- Top 7 marketing boeken die je gelezen moet hebben
- Webwinkel checklist – Marketing, SEO, design en juridisch
- WooCommerce handleiding – Een webwinkel starten in WordPress
Kunnen wij je helpen?
Wil je jouw Facebook en Instagram Marketing uitbesteden? Wij verzorgen Facebook Marketing & Advertising voor bedrijven. Ook verzorgen wij de inrichting van Funnels en Marketing Automation? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.