E-mail accounts koppelen in ActiveCampaign | OVA.nl
E-mail accounts koppelen

E-mail accounts koppelen

Het koppelen van e-mail accounts in ActiveCampaign is mogelijk als je gebruik maakt van een Plus, Professional of Enterprise account. Het is hiermee mogelijk om een Exchange e-mail account of een IMAP e-mail account te koppelen aan de software van ActiveCampaign.

Hiermee worden e-mails die verzonden naar een contactpersoon of worden ontvangen van een "Deal" automatisch getoond.
Om een e-mail account te koppelen in de software van ActiveCampaign kun je de volgende stappen doorlopen.
  • Klik in het menu aan de linkerzijde van het programma voor de optie “Settings”.

  • Settings

  1. Klik op de optie "Deals" aan de linkerkant van het scherm.

Settings | Deals

  1. Kies vervolgens voor “Add account” zoals hieronder te zien is in de afbeelding.

Add account

  1. Er opent een scherm waarin je het e-mail adres kunt invullen dat je wilt koppelen aan jouw ActiveCampaign account. Als je dit hebt gedaan klik je vervolgens op de knop met “Sign In”.

E-mail account koppelen

  1. Maak je gebruik van een Gmail e-mail adres, dan bestaat de kans dat je een keuze moet maken welk account je wilt gebruiken. Klik hiervoor op het e-mail adres zoals in het voorbeeld hieronder wordt getoond.

Gmail e-mailadres

  1. Klik tot slot op de knop “Allow” om toestemming te geven.

Toestemming geven

De pagina met instellingen onder “Settings” bij "Deals" wordt nu bijgewerkt. Het e-mail adres ie gekoppeld aan jouw account en alle e-mails die vanaf nu worden verzonden of ontvangen en die betrekking hebben op een "Deal" zijn nu gekoppeld aan jouw e-mail account. Hierbij worden alleen de e-mails die betrekking hebben op “verzonden naar” en “ontvangen van” worden toegevoegd.

Koppeling e-mail accounts

Privacy


Met de optie voor privacy kun je in ActiveCampaign kiezen of je wilt dat andere gebruikers van het programma de e-mails kunnen zien die worden getoond voor een openstaande "Deal". Dit kan op de pagina met instellingen bij "Deals". Als je ervoor kiest om alleen zelf de e-mails te kunnen zien, dan zien andere gebruikers alleen dat een e-mail is verzonden of ontvangen. Het is dan niet mogelijk om het onderwerp of de inhoud van de e-mail te bekijken.

Privacy
In onze kennisbank over ActiveCampaign vind je tientallen relevante artikelen die je helpen om sneller en beter te werken met ActiveCampaign. Leer bijvoorbeeld meer over:
Reactie plaatsen