Page content

Problemen oplossen met gekoppelde e-mail accounts

Problemen oplossen met gekoppelde e-mail accounts

Door een IMAP e-mail account of een Exchange e-mail account in ActiveCampaign te koppelen aan “Deals” kun je alle verzonden of ontvangen e-mails zien die aan een contactpersoon gekoppeld zijn. Dit kan op de profiel pagina van een contactpersoon als deze persoon gemarkeerd is als een open “Deal”.

De e-mails die je hier kunt zien zijn dan verzonden met het ActiveCampaign account dat je gebruikt of met het e-mail account dat je hebt gekoppeld aan ActiveCampaign. Het kan voorkomen dat er problemen ontstaan met gekoppelde e-mail accounts. In dit artikel kun je lezen welke problemen er kunnen optreden en hoe je deze problemen kunt oplossen.

Er kan geen verbinding worden gemaakt

Als de software geen verbinding kan maken met het e-mail account dat je hebt gekoppeld met ActiveCampaign, dan kan dat veroorzaakt worden door verschillende oorzaken.

  • Zorg ervoor dat je het juiste wachtwoord gebruikt en controleer of dit correct is. Bij twijfel over een wachtwoord is het aan te raden om een nieuw wachtwoord in te stellen.
  • Je hebt een twee stappen authenticatie ingesteld voor jouw e-mail account. In dat geval kun je het beste contact opnemen met de IT afdeling binnen jullie bedrijf of met de e-mail provider die je gebruikt. Die kunnen dit dan uitschakelen voor jou.
  • Controleer of er gebruik wordt gemaakt van de juiste poorten. Gebruik poorten 587 of 465 voor SMTP, dit is de server waarvandaan de e-mails worden verzonden. Voor het ontvangen van e-mails wordt er gebruik gemaakt van IMAP. Gebruik daarvoor poort 993.
  • Een andere mogelijke oorzaak is dat jouw e-mail provider het gebruik van IMAP niet ondersteunt. In dat geval kun je het beste contact opnemen met de provider bij wie je een e-mail account afneemt.

E-mails die je verstuurd worden niet op de profiel pagina van een contactpersoon getoond

E-mails die verzonden worden naar een contactpersoon en die je ontvangt van een contactpersoon moeten worden getoond op de profiel pagina van de betreffende persoon. Is dit niet het geval dan kan dit komen door de volgende oorzaken.

  • Als je een e-mail hebt verstuurd vanuit een e-mail account dat gekoppeld is aan ActiveCampaign en als je deze e-mail vervolgens naar de prullenbak hebt verplaatst, dan wordt deze niet getoond op de profiel pagina van de contactpersoon. Dit kun je oplossen door de e-mail uit de prullenbak te verwijderen.
  • Een andere mogelijkheid is dat de contactpersoon niet gemarkeerd staat als een “Open Deal”. Dit betekent dat de contactpersoon niet in een “Pipeline” zit. Dit kan voorkomen als een contactpersoon geen “Deal” is, als een “Deal” als “Won” gemarkeerd staat of als “Lost”. In deze gevallen worden e-mails niet op de profiel pagina getoond.

E-mails die je ontvangt worden niet op de profiel pagina van een contactpersoon getoond

In dit geval is het aan te raden om te controleren of het e-mail adres dat je hebt gekoppeld aan “Deals” in ActiveCampaign hetzelfde e-mail adres is dat in de velden “van” en “naar” van een e-mail worden gebruikt als je direct een e-mail verstuurd. Een antwoord van een contactpersoon kan alleen getoond worden in het account als deze beide e-mail adressen hetzelfde zijn.

Profielpagina contactpersoon

Gerelateerde informatie

In onze kennisbank over ActiveCampaign vind je tientallen relevante artikelen die je helpen om sneller en beter te werken met ActiveCampaign. Leer bijvoorbeeld meer over:

Comment Section

0 reacties op “Problemen oplossen met gekoppelde e-mail accounts

Plaats een reactie


*